"Operator 112. Relacja z centrum ratowania życia" Roman Klasa
Tytuł: "Operator 112. Relacja z centrum ratowania życia"
Autor: Roman Klasa
Data wydania: 15 kwietnia 2020
Liczba stron: 260
Wydawnictwo: Mova
Moja ocena: 9/10
Gdy dostrzegłam tą pozycję sierdziłam, że muszę ją
przeczytać, ponieważ osobiście uwielbiam reportaże o lekarzach, a numer 112 z
nimi w szczególności mi się kojarzył. Zawsze bardzo interesowała mnie praca
operatorów obsługujących numer 112, a także znane szczególnie kilkanaście lat
temu 999, 998 czy 997.
Numer 112 jest numerem "ogólnym" tych trzech. Operator
tego numeru kieruje rozmowę do danego dyspozytora. Pomaga to danym służbom,
gdyż nie muszą już odbierać głuchych czy zupełnie bezcelowych telefonów.
Zapewne wielu z Nas do końca nie wie z czym wiąże się praca
operatora Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Ta książka idealnie ton wszystko
wyjaśnia. Muszę przyznać szczerze, iż ta pozycja dała mi do zrozumienia jak niewiele
wiem o numerze 112, jak ciężką
psychicznie pracę mają operatorzy.
Zawsze sądziłam, że operator numeru ratunkowego 112 odbiera
telefony oraz udziela pomocy osobom rannym przez telefon. Zupełnie jak w
serialu „Na ratunek”. A w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Operatorzy tak
naprawdę nie mogą udzielać pomocy telefonicznie osobą rannym, którym potrzebują
porady lekarskiej. W takich sytuacjach operator jest zobowiązany jak
najszybciej przełączyć rozmowę do dyspozytora służb medycznych. Choć na znanych
mi filmach i serialach całą „robotę” odwala 112.
Ten jeden przykład daje nam do zrozumienia ww jak ogromnej
niewiedzy żyje społeczeństwo. Media zamiast nas uświadamiać to dodatkowo
sprawiają, że mamy mylne wyobrażenie na temat tego zawodu.
Zdecydowanie polecam KAŻDEMU tą książkę. Nasze mylne wyobrażenie tego zawodu, może
nanieść swoje piętno na to do czego służy numer 112.
„Operator 112” Romana Klasy to bardzo dobry reportaż o
zawodzie operatora Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Autor dał nam się poznać
dzięki czemu rozumiemy jego decyzje oraz działania. Jest wiele podrozdziałów co
jest wielkim plusem, ponieważ nie tworzy się chaos, który jest częsty w
reportażach. Osobiście jednak zaznaczę,
że spodziewałam się więcej rozmów operatora z zgłaszającym co jest jak dla mnie
chyba jedynym minusem.
Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.
Przypuszczam, że ja również nie wiem prawie nic o tym, jak wygląda praca takiego dyspozytora, stąd też książka mogłaby być ciekawa!
OdpowiedzUsuńwww.kulturalnameduza.pl